Administration

Det kræver erfaring og ekspertise at drive og administrere ejendomme i dagens Danmark, hvor der uafbrudt ændres i bestående lovgivning eller tilføjes nye, omfattende love inden for praktisk talt alle områder af ejendomsadministration. Ejendomsadministratorer skal være klædt på til at tilrettelægge ejendommenes ve og vel på både kort og lang sigt. Det er afgørende, at ejendommene – uanset ejerforhold – forbliver sunde både i økonomisk og fysisk stand, og at de tillige løbende vedligeholdes og forbedres i takt med udviklingen og byggelovgivningens krav og muligheder.

Administration af udlejningsejendomme

Vil du være fri for det administrative besvær og samtidig have mest muligt ud af din investering? Så er vi løsningen for dig. Du kan bruge din tid på de overordnede beslutninger om din ejendom. Imens sørger vi for en præcis og effektiv administration og tager os af alt det regnskabsmæssige, opkrævning af husleje, dialogen med lejerne med mere.

Du er også fri for selv at skulle følge med i nye love og regler. For vi sørger for at holde dig ajour med ændringer i lejeloven og deres betydning for dig.

Vi giver dig det fulde overblik og rådgiver dig om, hvordan du effektiviserer driften og øger værdien af din ejendom. Derudover hjælper vi dig med at udarbejde konkrete planer for fx renovering og modernisering.

Uanset om du har en enkelt ejendom eller en hel portefølje af ejendomme, hjælper vi dig med at få mest muligt ud af din investering.

Spar tid på administration og få det bedste udbytte af din ejendom – ring eller skriv til os allerede i dag på 72 11 21 00 eller lars@danaejendomme.dk.

Administration af ejerforeninger

Vil du være fri for at betale regninger, lave regnskaber og skrive referater af generalforsamlinger? Så er vi løsningen for dig og din forening.

Du og resten af bestyrelsen får mere tid til de spændende opgaver. Imens tager vi os af huslejeopkrævningen og alt det andet administrative.

Slip for alle de uinteressante og besværlige opgaver, og begynd på den sjove del af dit bestyrelsesarbejde med det samme.

Priseksempler

  • 10-15 boenheder fra 14.000 til 18.000 kr.
  • 16-30 boenheder fra 19.000 til 35.000 kr.
  • 31-50 boenheder fra 36.000 til 50.000 kr.
  • Større end 50 enheder – kontakt os for et tilbud

En typisk administration omfatter bl.a.:

  • Opkrævning af husleje, a-conto varme, vand mv. via NETS
  • Opkrævning af fællesudgifter, a-conto varme og vand via NETS
  • Udsendelse af rykkerskrivelse og eventuel overgivelse til inkasso hos advokat
  • Betalinger af regninger til forfaldstidspunktet
  • Varsling af lejeforhøjelse overfor boliglejere
  • Varsling af lejeforhøjelse overfor erhvervslejere
  • Rekvirering af håndværkere eventuelt i samråd med ejer
  • Syn af lejemål ved fraflytning
  • Genudlejning og udarbejdelse af lejekontrakter
  • Forsikringssager
  • Huslejenævnssager
  • Udarbejdelse af varme- og vandregnskaber
  • Udarbejdelse af antennebudget
  • Lønningsregnskab
  • Momsregnskab
  • Korrespondance med offentlige myndigheder
  • Korrespondance med lejere
  • Korrespondance generelt
  • Udarbejdelse af budget
  • Budgetopfølgning
  • Udarbejdelse af årsregnskab
  • Indkaldelse til generalforsamling
  • Deltagelse i ordinær generalforsamling som dirigent og referent